Sommige geïnterviewden merken op dat de RINO Groep flexibel was toen zij als gevolg van corona wat vertraging in hun opleiding hadden opgelopen. Dit waarderen zij.
De contactpersonen van de incompany- /maatwerktrainingen geven aan dat de trainer en/of accountmanager van de RINO Groep goed luistert naar en meedenkt over de opleidingsbehoefte in het voortraject. Ook kijken ze goed naar de samenstelling van de groep, waardoor er op het juiste niveau kan worden ingestoken. Als kleine verbeterpunten noemen sommigen het nog beter laten aansluiten van het materiaal bij de lessen en ook de behoefte aan meer relatiebeheer. Daar werken we momenteel al aan door onder meer de ontwikkeling van ons nieuwe Onderwijsportaal.
De medewerkers van bij- en nascholing spreken het rapport altijd grondig door en kijken wat ze ervan kunnen leren: waar zijn ze trots op en hoe houden ze dat vast en hoe gaan ze de tips omzetten in acties en nóg meer tevredenheid?
Enkele quotes:
- ‘Onze contactpersoon stelt zich dienstverlenend op. Hij neemt altijd dezelfde dag nog contact op. We kunnen snel met hem schakelen. De lijntjes zijn kort. Dat is prettig!’
- ‘Er is altijd een goede afstemming met de RINO Groep op inhoud; ook met de deelnemers. Daarnaast ben ik erg tevreden over hun inbreng. Het is een visie-gedreven organisatie. De trainers onderstrepen dat. Er is echt sprake van een coproductie.’
- ‘De accommodatie was goed. De RINO Groep heeft ruime lokalen. Het is een vrolijk gebouw. Bovendien is het makkelijk te bereiken en kun je er goed parkeren.’
- ‘De RINO Groep communiceert goed. Maar wanneer je bij hen op locatie bent, dan is het ook heel makkelijk om even binnen te lopen bij het secretariaat. Je wordt goed geholpen.’
- ‘Ik ben heel tevreden over de RINO Groep. Ik heb bijna al mijn opleidingen en cursussen bij hen gevolgd. Ik zou zeker naar hen teruggaan. Het is een goede organisatie en alles is goed geregeld.’
Wat doet Cedeo?
Sinds 2010 zijn de bij- en nascholingsactiviteiten van de RINO Groep erkend door Cedeo. Dit onafhankelijk erkenningsinstituut belt elke twee jaar een willekeurige steekproef van 10 incompany/maatwerk contactpersonen en 10 open aanbod deelnemers die in de afgelopen 2 jaar meer dan 3 scholingsactiviteiten bij ons hebben gevolgd. Daarmee hebben ze een representatief beeld van de tevredenheid van onze klanten. Onderzoekers van Cedeo houden met elke persoon een gestructureerd telefonisch interview van ca. 20 minuten. De door Cedeo erkende opleidingsinstellingen moeten voldoen aan strenge criteria. Om de erkenning te krijgen moeten de geïnterviewden op alle onderdelen een tevredenheid van ten minste 80% of hoger scoren. De RINO Groep scoort ruim 88% op incompany en ruim 87% op open aanbod.Voor de RINO Groep is deze Cedeo-erkenning van groot belang omdat daarmee de kwaliteit van ons aanbod wordt onderschreven.